- Muziekvereniging Vooruit

Vooruit is een fanfare-orkest. Dit houdt in dat het een orkest is bestaande uit koperblazers aangevuld met saxofoons en een slagwerksectie.
De fanfare staat onder leiding van haar dirigent Max Roozeboom.

Fanfare-orkesten hebben vanuit het verleden de reputatie om vooral marsmuziek te spelen. Niets is echter minder waar. De laatste decennia zijn er meer en meer componisten die populaire muziek schrijven voor harmonie en fanfare orkesten. Hierdoor is er ondertussen een breed scala aan muziekstukken ontstaan, waarin vrijwel elke muziekstijl vertegenwoordigd is.

Ook bij Vooruit worden allerlei stijlen gespeeld, van klassiek tot lichte muziek, en van marsen tot modern.
Natuurlijk gaat dat niet in één keer goed. Daarom wordt er elke donderdagavond (van 19:30 tot 21:30) gerepeteerd. Tijdens de repetitie ligt de nadruk op muzikale prestaties, maar in de pauze en na afloop van de repetitie staat de gezelligheid (in ons mooie dorpshuis MeerWaarde) ook hoog in het vaandel.