De fanfare - muziekvereniging Vooruit

Muziekvereniging
Vooruit

Animated textheadlineswords

Online inkopen doen ..... én Vooruit gratis sponsoren?Klik dan hier op het logo!

Ga naar de inhoud
Vooruit is een fanfare-orkest. Dit houdt in dat het een orkest is bestaande uit koperblazers aangevuld met saxofoons en een slagwerksectie. De fanfare staat onder leiding van haar dirigent Patrick Geerts.

Fanfare-orkesten hebben vanuit het verleden de reputatie om vooral marsmuziek te spelen. Niets is echter minder waar. De laatste decennia zijn er meer en meer componisten die populaire muziek schrijven/arrangeren voor harmonie en fanfare orkesten. Hierdoor is er ondertussen een breed scala aan muziekstukken ontstaan (onze bibliotheek omvat nu ongeveer 700 stukken), waarin vrijwel elke muziekstijl vertegenwoordigd is.

Bij Vooruit is het repertoire dus breed en afwisselend! Er is bij het orkest volop plaats voor eigentijdse arrangementen van bekende en minder bekende populaire muziek. Maar ook de traditionelere werken staan nog wel eens op de lessenaar.
Natuurlijk gaat dat niet in één keer goed. Daarom wordt er elke donderdagavond (van 19:30 tot 21:30) gerepeteerd. Tijdens de repetitie ligt de nadruk op muzikale prestaties, maar in de pauze en na afloop van de repetitie staat de gezelligheid (in ons mooie dorpshuis MeerWaarde) ook hoog in het vaandel.
visitor counter