Nieuws! - muziekvereniging Vooruit

Actueel:

30-09-2023:
Op die dag hebben we een reünie gehouden voor oud-leden. Onder het genot van een bakje koffie en een gebakje hebben we samen herinneringen opgehaald en hebben we natuurlijk samen muziek gemaakt. Iedereen was in de mogelijkheid om met het orkest mee te spelen en hier werd goed gebruik van gemaakt. Sommige oud-leden spelen inmiddels elders, maar er waren ook oud-leden die al ruim 40 jaar niet meer hadden gespeeld. Leuk om zo samen weer muziek te maken!

13-07-2023:
Tijdens het tentconcert in Waarde hebben we afscheid genomen van Max Roozeboom. Hij was ruim 12 jaar onze dirigent.

15-04-2023:
Time after Time was de titel van ons lenteconcert. Met een zeer gevarieerd muzikaal programma (van Vivaldi naar Michael Jackson en terug) en met het Zeeuwse duo "de Freesias" mochten en konden wij ons publiek een avondvullend programma aanbieden.
Het was fijn om voor een volle zaal te musiceren en na afloop de complimenten te mogen ontvangen. We kunnen tevreden terugkijken op deze mooie avond.

16-12-2022:
Na ons concert in de Meiboom te Krabbendijke (op 4 november) hadden we nog 6 weken om ons voor te bereiden op het kerstconcert.
Hard aan de slag dus met het kerst repertoire. De generale repetitie verliep naar wens. Alles onder controle zou je denken, maar dat vervelende virus moest op de laatste dag ook een partij meespelen: onze dirigent, Max Roozeboom, was het slachtoffer.
Gelukkig was Tonny de Jong bereid om op deze avond het dirigeerstokje te hanteren. Een uitdaging was het om onder een "onbekende" dirigent een concert te geven. Dus we kunnen extra trots zijn dat deze avond goed is verlopen.

10-04-2022:
We hadden er met z’n allen lang naar uitgekeken, maar als fanfare mochten we er eindelijk weer SAMEN naar toewerken:  ons lenteconcert.
Inmiddels kunnen we terugkijken op een geslaagde avond.

24-12-2021:
Dit jaar kunnen wij u helaas weer geen life Kerstconcert aanbieden.
Toch vieren we de kerst een beetje samen met ons digitaal concertje.

23-12-2020:
Vooruit en Concordia hebben een digitale kerstgroet opgenomen om toch een lichtpuntje te creëren in deze donkere dagen.
We missen ons publiek heel erg en hopen elkaar in 2021 weer te ontmoeten. Klik op onderstaande link om deze alsnog te bekijken.

14-12-2020: Het kabinet heeft op 14 december besloten om de maatregelen stevig aan te scherpen.
De gevolgen van deze strengste ‘lockdown’ betekenen dat alle activiteiten, zowel binnen als buiten, voor zowel jeugd als volwassenen tot en met 19 januari 2021 niet kunnen plaatsvinden.
We hopen dat 2021 weer perspectief gaat bieden op ‘samen muziek maken’ maar voor nu is een pas op de plaats helaas nodig om samen het Coronavirus eronder te krijgen. Ondanks alles wensen wij u een fijne Kerst en een goede start van het nieuwe jaar.

19-11-2020: We mogen weer!!

04-11-2020: Naar aanleiding van de persconferentie van 3 november 2020 gaan de repetities voorlopig niet door. Dit geldt in ieder geval tot en met 17 november 2020.

02-11-2020: In september heeft Vooruit zich ingeschreven voor Rabo ClubSupport. Deze extra steun goed gebruiken, nu meer dan ooit!
Op 2 november waren de stemmen geteld en mochten wij 291,52 euro ontvangen.

18-06-2020: Op donderdag 16 juni klonk er na bijna drie maanden weer muziek uit MeerWaarde te Waarde! Het repeteren ging nog niet als vanouds, maar vond in aangepaste corona-proof-vorm plaats. Even je buurman op de schouder tikken is er niet bij met 1.5 meter afstand, maar dat gevoel van samen repeteren is onmisbaar.

27-04-2020: Geen Zeeuws volklied op Koningsdag? Dat kan toch niet!! Daarom zijn Vooruit en Concordia op het digitale pad gegaan!!
Onze leden zijn thuis enthousiast aan de slag gegaan: hoofdtelefoon op en de opname starten.
Klik hier voor het resultaat:

17-3-2020: Al een jaar stond “4 april 2020” op onze agenda voor het te houden lenteconcert. Maar zoals u zult begrijpen kan deze niet doorgaan.
Maar we maken van uitstel geen afstel, dus willen wij u toch op deze wijze alvast op de hoogte brengen dat we (waarschijnlijk op zaterdag 3 oktober) alsnog ons (herfst)concert willen houden.

14-1-2020: Afsluiting schoolproject. Door een samenwerking van muziekvereniging Vooruit, Concordia en de Zeeuwse muziekschool was het project “Heel Reimerswaal Speelt” in november van start gegaan op basisschool “de Zevensprong” te Krabbendijke. Via dit project maken de basisschoolleerlingen uit groep 6 kennis met het bespelen van een muziekinstrument. Na twee theorielessen hebben de leerlingen inmiddels kunnen kiezen voor een blaasinstrument of een slagwerkinstrument. Elke dinsdagmorgen kregen de leerlingen nu praktijkles onder leiding van docenten van de muziekschool met ondersteuning van vrijwilligers van de verenigingen.