Muzieklessen - muziekvereniging Vooruit

Wij als vereniging vinden het heel belangrijk dat, op een klein dorp zoals Waarde, de mogelijkheid blijft bestaan om muziekonderwijs te krijgen.
En dat voor een betaalbare prijs voor iedereen.
Daarom heeft muziekvereniging Vooruit een eigen muziekopleiding, onder leiding van haar dirigent Patrick Geerts. Het doel van de opleiding is dus om kinderen of volwassenen goed muziekonderwijs aan te bieden en om iedereen enthousiast te maken om samen muziek te maken.
Momenteel is het mogelijk individuele lessen te volgen op diverse blaas- en slagwerkinstrumenten. Bij Vooruit zijn alle leden van harte welkom; jong of oud, muziek maken is voor iedereen.

De lesmethode die we gebruiken is samengesteld volgens de hedendaagse normen en eisen van het muziekonderwijs met gehooroefeningen, spelletjes, puzzels, tips en wetenswaardigheden. De meegeleverde CD's maken het muziekmaken extra leuk.
Indien gewenst kunnen leerlingen worden opgeleid volgens het raamleerplan voor de landelijk erkende KNMO-examens (Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie) van A- tot en met het D-diploma. Hiervoor bieden we ook theorielessen aan.

Leerlingen (van alle leeftijden) kunnen op elk moment in het jaar instromen in de opleiding. Indien voorradig wordt er door de vereniging een instrument in bruikleen gegeven.
Dus wil je een instrument gaan bespelen, kom dan vooral eens bij Vooruit kijken of neem contact op met één van onze (bestuurs)leden.